【乐正绫原创】Alive【雨狸歌词归档】

B站地址:https://www.bilibili.com/video/av9524957



“向死而生。”


Alive

曲:DELA

词:雨狸

调:花儿不哭

混:POiSON

绘:沢空

视:睡狸

唱:祈Inory

(歌词搬运请保留所有staff、标题及日期信息)


Maybe sooner or later, I can fall in love with a leaf

Then in another future, I'll be able to love someone

He may read the poems by Shelley, or be far away, other planet

He's allowed to give kiss in my face, take me to a brand new day

如果某一个时间 我能爱上一片树叶

那么某一个未来 我也能爱上某个人

他或读着雪莱的诗篇 或者遥远 来自星间

我将允他亲吻我的面 带我前往明天

I drown so deep in the sorrow I can't forget.

At that time my hope and dream got totally fell to break.

我曾在悲伤中流连 无法忘却

那一天现实与梦想无情地被撕裂

Colors means nothing to me, day and night have no differences.

Don't know how I can pretend, to be one of those walking dead.

Something keeps occupying my whole brain, should be called fear, corroding my mind

Can't even feel the hate anymore, or the pallid will to die.

色彩于我不过无物 昼与夜失去了区别

却不知该如何伪装 成为行尸们的一员

恐惧萦绕在我的心间 不曾衰减 占据一切

就连恨也失去了知觉 死的欲望都终结

When I hear the lullaby, I start to cry for my dying right.

Vultures always fly in my sky, 

People all sigh, in the way I can't understand.

当我听见摇篮曲 我哭泣 为消亡的正义

秃鹫在我天际 盘旋飞行

人们叹息 用他们晦涩的话语

I want to live as a child in the Neverland,

Where baddies will get punished for their horrible lies

I'll be willing to pay out all things I have

Just for regaining an illusion as if I'm still alive. 

我想如孩子般生活在童话里

所有谎言与恶意都被判处极刑

我愿付出我的一切尝试追寻

仅为自欺我仍活着如同一个幻影

Before the sunset my heart is gonna catch fire

Is there a chance that I can try to struggle one more time

心脏代替落日灼烧如同烈焰

我是否仍有机会能够再挣扎一遍

成曲时间:2016年3月17日

成词时间:2016年3月23日

投稿时间:2017年4月1日


评论 ( 3 )
热度 ( 155 )
  1. 共5人收藏了此文字
只展示最近三个月数据

© 单隔间的南瓜房 | Powered by LOFTER