【GUMI洛天依翻唱】看看你让我做了什么【雨狸歌词归档】

B站:https://www.bilibili.com/video/av35961272/



Look what you made me do


原词曲作者:Taylor Swift

中英双语翻填:雨狸

调校/混音:三可

曲绘:夹子

PV:柳延之


*rap部分为原曲原词,歌词搬运请保留标题、所有stf信息、最后日期及本条。

Once, I've tried to trust someone 我曾交出我的心

You treat as a piece of trash 而你弃之若敝履

Crush my last puerility 摧毁我最后虔信

And ask, "why'd you mind?" 笑问:“为何介意?”


Find another theory 再找一个大道理

To kill me one more time 再取次我的命

I own more than you have 我仅不过是拥有

You disagree, you can't bear it 你恨,你等不及


我曾感激是交点让人们彼此相依

我曾相信是倾听撼动了回忆的冰

我曾错觉这一次不会有人再离开

Here you come, prove I'm wrong. F**k! 


Boy, that's how evil I look 看 我当成为恶魔

as what you think I should 与你心意相合

Finally you can calm your mood 终于你能靠着

By drowning me in the pool 溺死我获得平衡


You are trying breaking rules 你破坏所有尺度

Now I know I'm a fool 是我愚钝如猪

Finally you can calm your mood 终于你能靠着

By drowning me in the pool 将我溺死获得永恒


当我接近目的地

庆幸终得逃离 

你站在我身后 

让历史 重新降临


*The world moves on another day another drama drama

But not for me not for me all I think about is karma

And then the world moves on but one thing's for sure

Maybe I got mine but you'll all get yours*


不过是将眼底之物忠诚记录下来

不过是这片荒原率先迎来了花开

春天的脚步就使你如此无法忍耐

Come from the back, and give me surprise. Hah!


噢 请不要再说了

我宣布你赢了

是我太天真以为这一切都结束了

梦 是终究会碎的

不会有下一个

多谢你让我变得和你一样扭曲了


现在的我知道吝惜我的声音

不值得的交流 听不见的叹息

现在的我开始后悔我的善意

你是病毒蔓延 一切破碎支离

现在的我不再否认我的无力

他们都警示过 我还尝试存异

现在的我不禁幻想我的葬礼

届时万人称颂 你的丰功伟绩


Boy, that's how evil I look 看 我当成为恶魔

as what you think I should 与你心意相合

Finally you can calm your mood 终于你能靠着

By drowning me in the pool 溺死我获得平衡

You are trying breaking rules 你破坏所有尺度

Now I know I'm a fool 是我愚钝如猪

Finally you can calm your mood 终于你能靠着

By drowning me in the pool 将我溺死获得永恒


Boy, yes you're more pure than me 好 是的你比我更洁净

Have an unique talent gift 才华万里挑一

And the right to blame on me 批判我的权利

as if then things can change 仿佛能改变你处境

Boy, there's one thing you should know 但 有件事你要懂

Every one agrees for sure 大家都会认同

The "crown" won't become yours 若你口中“皇冠”失落

'cause your lies can't hold it long 谎言也无法助你成为下一任拥有者


成词时间:2017年11月11日

投稿时间:2018年11月15日


评论 ( 3 )
热度 ( 196 )
  1. 共2人收藏了此文字
只展示最近三个月数据

© 单隔间的南瓜房 | Powered by LOFTER